سئوالات متداول


حساب کاربری

پرسش: آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
پاسخ: شما می توانید پس از ورود به حساب کاربری با پست الکترونیکی و کلمه عبور، مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. پس از ورود در منوی حساب کاربری سپس با کلیک روی گزینه "اطلاعات شخصی" به صفحه ای منتقل می شوید که در آن امکان "ویرایش اطلاعات" وجود دارد. در انتهای هر ایمیل درج شده " چنانچه تمایل به دریافت ایمیل از طرف ما ندارید، بر روی لغو اشتراک کلیک کنید " شما می توانید پس از دریافت اولین ایمیل ، عضویت خبرنامه را لغو کنید. برای تغییر ایمیل،اصلاح کد ملی، لغو خبرنامه و حذف اکانت با همان ایمیلی که ثبت نام کرده اید به shop@mellishoe.irm ایمیل بزنید. اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید و قبلا یک سفارش ثبت کرده اید، از شماره همراه تان که در سفارش ثبت شده با ما تماس بگیرید؛ در غیر این صورت متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری نخواهید داشت و فقط می توانید مجدداً با ایمیل جدید خود ثبت نام کنید.

پرسش: چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، رمز جدید برای من ایمیل نشده است؟
پاسخ: لطفاً فولدر ایمیل های اسپم (spam) یا junk خود را چک کنید. به ویژه ایمیل های ارسال شده به حساب های کاربری gmail و hotmail گاهی spam می شوند.

پرسش: آیا می ‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
پاسخ: برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه "سفارشهای من" کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

ثبت و پیگیری سفارش

پرسش: هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می رسد؟
پاسخ: علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت کفش ملی، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می توانید در صفحه اصلی وب سایت کفش ملی با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید. همچنین کفش ملی با بیش از 60 سال سابقه فعالیت و بیش از 240 شعبه در سطح کشور و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده و همواره به عنوان برندی ملی نزد مشتریان، نهادهای نظارتی و زنجیره های عرضه کالا شناخته شده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد کفش ملی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی شرکت کفش ملی مراجعه نمایید.

پرسش: آیا برای خرید از کفش ملی، حتما باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ: بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل نمایید.
با عضویت در کفش ملی می توانید: - سریع تر و ساده تر خرید کنید - به سادگی سوابق خرید و فعالیت های خود را مدیریت کنید - نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید - در جریان فروش های ویژه و قیمت روز محصولات و خبرنامه ها قرار گیرید.  

پرسش: آیا در تمام ساعات شبانه روز می توانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می ‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.  

پرسش: آیا می توانم برای شخص دیگری از کفش ملی خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 5 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) عضویت در کفش ملی، 2) سبد خرید، 3) آدرس، 4) پرداخت و 5) تایید.

در مرحله آدرس، شما می توانید با انتخاب گزینه "اویرایش آدرس حمل" آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.


پرسش: از وضعیت سفارشی که ثبت کرده ام، چگونه می ‏توانم مطلع شوم؟
پاسخ: کفش ملی با ارسال پیامک‏، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه "سفارشهای من" از وضعیت آن مطلع شوید. توجه داشته باشید که 30008293 تنها شماره ی است که کفش ملی از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان کفش ملی، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام کفش ملی است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را shop@mellishoe.ir اطلاع دهید. همچنین این شماره ، سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس های ویژه کفش ملی را به اطلاع کاربران می رساند. همچنین در صورتیکه شما به این شماره پیامی ارسال کنید ذیل آخرین سفارش شما به عنوان تیکت ثبت خواهد شد.


پرسش: آیا می ‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت کفش ملی با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده ‏اند.


پرسش: می ‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
پاسخ: تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید. پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید. 

پرسش: بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با کفش ملی تماس بگیرم؟
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش کفش ملی با شما تماس خواهند گرفت.

پرسش: می توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
پاسخ: خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.  

کالاهای عرضه شده در کفش ملی

پرسش: برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟
پاسخ: کارشناسان بخش تولید محتوای کفش ملی تمام تلاش خود را می کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راه ‏های مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات در کفش ملی دارید. همچنین کفش ملی نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بی‏طرفانه در سایت نمایش می دهد که مطالعه آنها می تواند در انتخاب کالا به شما کمک کند.

پرسش: کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟
پاسخ: گاهی به دلایل مختلف مانند اتمام موجودی کالا، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به "ناموجود" تغییر پیدا می کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال کفش ملی تلاش می کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند.

پرسش: آیا ممکن است کالایی را که سفارش می دهم موجود نباشد؟
پاسخ: کالاهای دارای قیمت که در سایت کفش ملی با وضعیت "موجود" مشخص شده، در انبار کفش ملی موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می شود.

پرسش: آیا تعداد خرید از یک کالا در کفش ملی محدودیتی دارد؟
پاسخ: به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در کفش ملی وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیت هایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال می شود.

پرداخت

پرسش: مبلغ سفارشم را چگونه می توانم پرداخت کنم؟
پاسخ: همگی کاربران کفش ملی می توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت کفش ملی، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حساب های اعلام شده در سایت کفش ملی برای همه کاربران وجود دارد. در صورتی که آدرس تحویل سفارش، یکی از شهرهای تحت پوشش تحویل با پیک کفش ملی باشد، مشتریان می ‏توانند هزینه را هنگام تحویل سفارش، در محل به صورت نقدی یا از طریق دستگاه کارتخوان سیار یا سامانه USSD پرداخت کنند. برای اطلاعات بیشتر می‏توانید به صفحه روش ‏های پرداخت مراجعه کنید.

پرسش: با استفاده از کارت کدام بانک ها می توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ: شما می توانید با استفاده از همه کارت های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت کفش ملی، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید. هم اکنون بانک های آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرض الحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.

پرسش: آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیت هایی دارد؟
پاسخ: بله، هنگامی که تعداد و مبلغ سفارش از میزان خاصی بالاتر باشد امکان پرداخت نقدی وجود ندارد که این محدودیت در تماس تلفنی مرکز امور مشتریان کفش ملی به مشتری اعلام خواهد شد.

پرسش: ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب های میانی بانک است و خود بانک مغایرت ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می ‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با شرکت بانکی عامل پرداخت اینترنتی (psp) تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

پرسش: آیا می ‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟
پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

پرسش: آیا می توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ: خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی کفش ملی از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.

پرسش: آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت کفش ملی امن است؟
پاسخ: پرداخت اینترنتی به گونه ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از کفش ملی که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته های زیر را رعایت فرمایید: - پس از اتصال به وب سایت بانک، با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد. - قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید. - برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.

- در رایانه های مستقر مکان های عمومی از پرداخت اینترنتی خودداری کنید.


ارسال سفارشات

پرسش: هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می شود؟
پاسخ: هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می رسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های حمل و هزینه ها اینجا کلیک کنید.

پرسش: آیا می توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟
پاسخ: زمان رسیدن ارسال های خارج از تهران پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 24 تا 72 ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمی توان به طور دقیق تعیین کرد.

پرسش: پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می ‏کشد که به دستم برسد؟
پاسخ: زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه روش های ارسال مراجعه کنید.

پرسش: می توانم کالایی را که سفارش داده ‏ام با مراجعه به شعب کفش ملی به صورت حضوری تحویل بگیرم؟
پاسخ: از آنجا که فروشگاه آنلاین کفش ملی یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است، تحویل حضوری سفارش در محل کفش ملی امکان پذیر نیست.

پرسش: سفارش ها چه زمانی به پست تحویل داده می شود؟
پاسخ: همه سفارش ‏ها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل واحد پستی می شوند. 

پرسش: آیا می توانم سفارشی را که با پست پیشتاز یا تیپاکس، ارسال شده رهگیری کنم؟
پاسخ: بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده می توانید شماره 10 یا 20 رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید: http://itemtracking.post.ir/ همچنین برای رهگیری سفارشی که با پست تیپاکس ارسال شده می توانید با دفتر شعبه تیپاکس در شهر خود تماس بگیرید.

گارانتی

پرسش: گارانتی کالاها شامل چه مواردی می شود؟ برای دریافت خدمات گارانتی چکار باید بکنم؟
پاسخ: در صورتیکه کالایی شامل گارانتی باشد، در صفحه کالا شرکت گارانتی دهنده نوشته می شود و با کلیک روی نام شرکت مورد نظر می توانید شرایط ضمانت و تماس با شرکت گارانتی دهنده را ملاحظه کنید.

 

خدمات پس از فروش

پرسش: در صورت بازگرداندن کالا، مبلغ پرداخت شده چه زمانی و چگونه استرداد می شود؟
پاسخ: هنگامی که کالایی بازپس فرستاده ‏شود، پس از کارشناسی و تایید واحد خدمات پس از فروش کفش ملی، هماهنگی لازم برای استرداد مبلغ سفارش با مشتری به عمل آمده و تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری مسترد خواهد شد.  

پرسش: اگر کالای ارسال شده با آنچه سفارش داده ‏ام و یا آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟
پاسخ: با خدمات پس از فروش تماس بگیرید (از طریق تلفن یا ارسال پیام از طریق صفحه تماس با ما) و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحه رویه های بازگرداندن کالا مراجعه کنید.  

پرسش: اگر کالای که خریداری کرده ‏ام، ایراد فنی یا آسیب دیدگی داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟
پاسخ: با خدمات پس از فروش تماس بگیرید (از طریق تلفن یا ارسال پیام از طریق صفحه تماس با ما) و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحه رویه های بازگرداندن کالا مراجعه کنید.

 

فروش ویژه

پرسش: محصولات چه زمانی در طرح فروش ویژه قرار می گیرند؟ آیا از قبل می توان باخبر شد؟
پاسخ: امکان قرار گرفتن یک کالا در طرح فروش ویژه را کارشناسان کفش ملی با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی بررسی می کنند و با توجه به محدودیت زمانی عرضه، امکان اعلام آن از قبل وجود ندارد. اما کاربران کفش ملی می ‏توانند با انتخاب گزینه "به من اطلاع بده" که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد، هنگام قرار گرفتن کالا در این طرح ‏ها از طریق ایمیل یا پیامک از آن باخبر شوند.

 

پرسش: آیا می توانم کالایی را که قبلاً در طرح فروش ویژه عرضه شده است و دیگر امکان خرید با آن شرایط وجود ندارد، با همان قیمت سفارش دهم؟
پاسخ:  در طرح فروش ویژه تعداد معینی از کالا در مدت محدودید در وب سایت عرضه می شود و صرفا در همان زمان فرصت دارید سفارش خود را با قیمت ویژه ثبت کنید و پس از آن قیمت ها به حالت اول برمی گردند. لازم به ذکر است که گاهی به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان می رسد، که در این حالت وضعیت کالا به ناموجود تغییر می ‏کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.

 

پرسش: آیا می ‏توانم کالایی را که در طرح فروش ویژه عرضه شده است با تعداد بیش از یک عدد خریداری کنم؟
پاسخ: به دلیل اینکه طرح فروش ویژه یک طرح تشویقی خرید است، کفش ملی تعهدی در قبال سفارش های تعدادی ندارد و در صورتی که امکان فروش بیشتر از یک عدد وجود داشته باشد، هماهنگی های لازم با مشتری انجام خواهد شد.

 

پرسش: اگر بلافاصله پس از ثبت یک سفارش و قبل از دریافت آن، کالا در فروش ویژه و با قیمتی پایین تر عرضه شود، با چه قیمتی برای من محاسبه می ‏شود؟
پاسخ: پیش از مرحله فاکتور شدن سفارش، امکان تغییر سفارش بر اساس قیمت فروش ویژه وجود دارد ولی پس از آن سفارش به هیچ وجه امکان اصلاح ندارد.

 

قیمت

پرسش: آیا قیمت محصولات در سایت کفش ملی به روز هستند؟
پاسخ: بله، کفش ملی به طور منظم و روزانه قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می کند.


پرسش: آیا برای مشتریان دائمی، خرید با تعداد بالا و یا خریدهای سازمانی قیمت ‏ها متفاوت خواهد بود؟
پاسخ: در حال حاضر قیمت وب سایت صرفا جهت خرده فروشی بوده و در صورت تمایل به خرید های سازمانی (100 جفت و بیشتر) لطفا به بخش فروش سازمانی شرکت کفش ملی تماس بگیرید.

پرسش: آیا قیمت ‏های کفش ملی نسبت به بازار ارزان ‏تر است؟
پاسخ: سیاست قیمت‏ گذاری در کفش ملی مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمت ها در کفش ملی کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از کفش ملی برای مشتریان به صرفه است.. سیاست قیمت گذاری در کفش ملی منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشه ای از کشور قیمت ها یکسان و شفاف هستند. همچنین قیمت همه محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانه ای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمی کند.

 

پرسش: آیا در صورتی که سفارشی را ثبت کنم، ممکن است به دلایلی مانند نوسان قیمت ارز، مبلغ ثبت شده تغییر کند؟
پاسخ: کلیه قیمت های مندرج در وب سایت در زمان ثبت سفارش و پرداخت آن معتبر می باشد. در صورتی که هزینه سفارش پرداخت نشود و قیمت کالایی پس از ثبت سفارش کاهش/افزایش یابد، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال می ‏شود.

 

نحوه فعالیت کفش ملی

پرسش: آیا کفش ملی در تهران یا سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد؟
پاسخ: هر چند شرکت کفش ملی دارای بیش از 240 فروشگاه در سراسر کشور است، فروشگاه آنلاین کفش ملی صرفا در تهران مستقر بوده و در هیچ نقطه ای از کشور نماینده فروش یا خدمات پس از فروش ندارد. کلیه سرویس ‏ها و تراکنش های مالی و خدمات فروش قابل ارائه فروشگاه آنلاین کفش ملی از طریق دفتر مرکزی تهران که آدرس آن در وب سایت مندرج است پردازش می شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلف با ما تماس بگیرید